TR
EN
image
67
Doç. Dr. AYBERK BOSTAN SARIOĞLAN

Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler 4

Secondary School Students' Opinions on Teaching the Structure of the Atom with Augmented Reality Application

Journal of Education and Future, Cilt: 28, 2025 (SCI-Expanded)

Effect of Meaning Making Approach on Students' Conceptual Understanding: An Examination of Angular Momentum Conservation

International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, Cilt: 5, Sayı: 3, 2017 (SCI-Expanded)

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Astronomi Kavramları Hakkındaki Kavramsal Anlamaları

Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 1, 2014 (Hakemli Dergi)

İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Bazı Astronomi Kavramlarına İlişkin Fikirlerine Öğretimin Etkileri

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 29, Sayı: 1, 2010 (Hakemli Dergi)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar 64

STEM Temelli Laboratuvar Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Yaratıcılık ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi

5. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025

2004-2024 Yılları Arasında Fen Bilgisi Eğitimi Alanında Türkiye’de Yapılan Doktora Tezlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Internatıonal Scıentıfıc Research and Innovatıon Congress-II, Türkiye, 16 - 18 Aralık 2024

Öğretmen Adaylarının Web 2.0 Araçları Kullanım Yeterliliklerine İlişkin Nicel Bir Çalışma: Necatibey Eğitim Fakültesi Örneği

10th International Education and Innovative Sciences Congress, Türkiye - Ankara, 24 - 25 Kasım 2024

Nefes Alan Boş Duvarlar: STEM Etkinliği

7. Uluslararası Antalya Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Kongresi, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2024

Empty Walls That Breathe: STEM Activity

7. International Antalya Scientific Research and Innovative Studies Congress, Türkiye - Antalya, 11 - 13 Mayıs 2024

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Nükleer Güç Santralini Argümantasyon Tekniği ile Değerlendirmeleri

3rd International Topkapı Congress, Türkiye, 01 - 02 Mayıs 2024

Science Teacher Candidates' Evaluation of Nuclear Power Plants Using Argumentation Technique

3rd International Topkapı Congress, Türkiye - İstanbul, 01 - 02 Mayıs 2024

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının “E-Portfolyo” Kavramına Dair Metaforik Algılarının İncelenmesi

3rd International Topkapı Congress, Türkiye - İstanbul, 01 - 02 Mayıs 2024

Traveling in Time with Atomic Models: History of Stem+ Science

6. Uluslararası İnsan Çalışmaları Kongresi, Türkiye - Ankara, 10 - 11 Aralık 2023

Atom Modelleri ile Zamanda Yolculuk: STEM+ Bilim Tarihi

6. International Congress on Human Studies, Türkiye, 10 Aralık 2023

5. Sınıf Biyoçeşitlilik Konusunda Argümantasyon Temelli Geliştirilen Öğretim Önerisi

3. Uluslararası Trakya Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Türkiye, 25 Kasım 2023

6. Sınıf Sesin Madde ile Etkileşmesi Konusunun STEM ile Öğretimine Yönelik Örnek

3. Uluslararası Trakya Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Türkiye, 25 Kasım 2023

Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Lgs’de ve Yazılı Sınavlarda Sorulan Beceri Temelli Sorulara Yönelik Görüşleri

4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Türkiye, 18 Mayıs 2023

Web Destekli Sorgulama Yaklaşımının Ortaokul Öğrencilerinin Duyu Organları Konusundaki Başarısına Etkisi

3. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, Türkiye, 23 Eylül 2022

Pre-Service Teachers' Ideas About Environmental Problems During the Covid-19 Pandemic Period

2 nd International Conference on Educational Technology and Online Learning, Türkiye, 23 Haziran 2022

7. sınıf Öğrencilerinin Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik Üç Aşamalı Soruları Çözme Süreçleri

IXth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Türkiye, 22 Haziran 2022

5. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Kazanımları İle Ders Kitabı Değerlendirme Sorularının Solo Taksonomisine Göre İncelenmesi

Uluslararası Toplumsal Araştırmalar Kongresi, Türkiye, 04 - 06 Mart 2022

2019-2020-2021 Yılları Liselere Giriş Sınavı Fen Bilimleri Sorularının Bağlam Temelli Soru Kriterlerine Göre İncelenmesi

3rd International Conference On Science, Mathematics, Entrepreneurship And Technology Education, Türkiye, 30 Eylül 2021

Fen Eğitiminde Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerinin Kullanıldığı Çalışmaların İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi

Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Türkiye, 30 Eylül 2021

Uzaktan Eğitimde Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Konuları Tartışmalarının Epistemolojik İnançları Üzerine Etkisi

1 st International Conference on Educational Technology and Online Learning, Türkiye, 22 Eylül 2021

Sorgulama Temelli Laboratuvar Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Sorgulama ve Fen Öğrenme Becerilerine Etkisinin Karşılaştırılması

VIIIth International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 07 Temmuz 2021

Uzaktan Laboratuvar Eğitiminde Deney Tasarlamanın Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tutum ve Motivasyonuna Etkisi

Uluslararası Ankara Kongresi Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2021

2010-2020 Yılları Arasında Fen Eğitimi Alanında 21. Yüzyıl Becerileri ile İlgili Yapılan Çalışmaların Tematik İçerik Analiz Yöntemiyle İncelenmesi

2. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021

Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinlerin Bilimsel İçerik Yönünden İncelenmesi

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021

Uzaktan Eğitim Uygulamalarında Fen Bilimleri Derslerinde Kullanılan Argümantasyon Düzeylerinin İncelenmesine Yönelik Karma Bir Araştırma

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021

Uzaktan Eğitim Uygulamalarında Fen Bilimleri Derslerinde Kullanılan Argümantasyon Düzeylerinin İncelenmesine Yönelik Karma Bir Araştırma

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, UFBMEK 2021, Türkiye - Burdur, 19 - 21 Mayıs 2021

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Özel alan Yeterliklerine ilişkin Öz Algılarının Belirlenmesi

Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Sempozyumu, ISSRIS 21, Türkiye, 22 - 25 Şubat 2021

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sorgulamaya Dayalı Öğretim Uygulamalarına Yönelik Akran Değerlendirmesi

2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Türkiye, 04 - 06 Aralık 2020

Özel Yetenekleri Öğrencilerin Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı ile Nükleer Santrallerin Çalışma Mekanizması ve Gerekliliği Konusunun İncelenmesi

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020

Hayvanların Sınıflandırılması Konusunun Öğretiminde Argümantasyon Tabanlı Etkinlik Kullanımının Ortaokul Öğrencilerinin Argümantasyon Becerilerine Etkisi

2nd International Conference On Science, Mathematics, Entrepreneurship And Technology Education, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020

Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Etkinliklerin Öğretim Programına Uygunluğunun Değerlendirilmesi

Ege 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Türkiye, 08 Mart 2020

Türkiye’de 2007-2019 Yılları Arasında Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Fen Eğitiminde Yapılan Çalışmaların İncelenmesi

Ege 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Türkiye, 08 Mart 2020

The Effect of Computer Based Instruction on Middle School Students' Ideas about Weather Events and Climate Concept

12th World Conference on Educational Sciences, Türkiye, 06 - 08 Şubat 2020

The Effect of Open Inquiry Learning on Gifted Students’ Conceptual Understanding

12 th World Conference on Educational Sciences, Türkiye, 06 - 08 Şubat 2020

Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Gözünden Sorgulama Temelli Sınıflarda Öğrenci Soruları

2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019

Açık Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının 7. Sınıf Öğrencilerinin Gaz Basıncı ile İlgili Akademik Başarına Etkisi

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, Türkiye, 02 - 04 Mayıs 2019

Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Yoğunluk Kavramı ile İlgili Kavramsal Değişim Süreçlerine Etkisi

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, Türkiye, 02 - 04 Mayıs 2019

Effect of Technology-Integrated Inquiry Based Learning Approach on Middle-School Students’ Conceptual Understanding of Lunar Eclipse

The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2019

Ortaokul Öğrencilerinin Ay Takvimi ile İlgili Kavramsal Değişim Süreçlerine Sorgulama Temelli Öğretimin Etkilerinin Araştırılması

International Necatibey Educational and Social Sciences Research Congress, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018

Astronomi Şenliğinin Ortaokul Öğrencilerindeki Astronomi Tutumuna Etkisi

Adım Fizik Günleri VII, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2018

Ortaöğretim Fizik Dersi Sıvıların Kaldırma Kuvveti Konusuna Sorgulama Temelli Öğretimin Etkisinin İncelenmesi

8th International Congress of Research in Education, Türkiye, 09 - 11 Mayıs 2018

Sorgulamaya Dayalı Öğretimin Başarı ve Motivasyon Üzerine Etkisi

VIII. International Congress on Research in Education (ICRE), Türkiye - Manisa, 09 - 11 Mayıs 2018

The Effects of Inquiry Based Learning on Students’ Conceptual Understanding Regarding to Colours and Colours Formation

33 International Physics Congress, Türkiye, 06 - 10 Eylül 2017

Sorgulamaya Dayalı Öğretimin "Lamba Parlaklığı" Kavramının Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Başarısına Etkisi

Adım Fizik Günleri VI, Türkiye, 19 Temmuz 2017

Sorgulamaya Dayalı Öğretimin Ay'ın Evreleri Konusunda Öğrencilerin Başarısına Etkisi

Adım Fizik Günleri VI, Türkiye, 19 Temmuz 2017

Ortaokul Öğrencileri ile Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzay Kirliliği ile İlgili Fikirlerinin Karşılaştırılması

Adım Fizik Günleri VI, Türkiye, 19 - 21 Temmuz 2017

8. Sınıf “Işık ve Ses” Ünitesinin Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımına Göre Değerlendirilmesi

Adım Fizik Günleri VI, Türkiye, 19 - 21 Temmuz 2017

Investigation of Science Teachers Beliefs about Teaching Science

International Conference New Perspectives in Science Education Edition 6, İtalya - Floransa, 16 - 17 Mart 2017

Fen Eğitimi Alanında Bilimsel Süreç Becerileri İle İlgili Yayınlanan Lisansüstü Tezlerin Çeşitli Kriterlere Göre İncelenmesi

VIII. International Congress of Educational Research, Türkiye, 05 - 08 Mayıs 2016

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme Çevreleri Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi

VIII. International Congress of Educational Research, Türkiye, 05 - 08 Mayıs 2016

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının 5E Öğrenme Modeline Uygun Hazırladığı Ders Planlarının Değerlendirilmesi

9th International Balkan Education and Science Congress, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2014

The Effects of Meaning Making Instruction About Kepler's Laws at High School Students Conceptual Understanding

3rd Cyprus International Conference on Educational Research, Kıbrıs, 30 Ocak - 01 Şubat 2014

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Astronomi Kavramları Hakkındaki Kavramsal Anlamaları

1. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2013

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Evren Kavramı Hakkındaki Kavramsal Anlamaları

Türk Fizik Derneği 30. Uluslararası Fizik Kongresi, Türkiye, 02 - 05 Eylül 2013

Comparison of High School Students Ideas about Momentum and Impulse Conceptions Before and After Instruction

5th World Conference on Educational Sciences, İtalya, 05 - 08 Şubat 2013

In Service Science Teachers Ideas about the Phases of the Moon and Brightest Star

5th World Conference on Educational Sciences, İtalya, 05 - 08 Şubat 2013

Ege Denizi'ndeki Su Altı Fauna Çeşitliliğinin Ayvalık Yöresi Mutfak Kültürüne Etkisi ve Gastronomi Turizmi

Sualtı Değerleri ve Turizm Sempozyumu, Türkiye, 07 - 10 Haziran 2012

Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Güneş ve Ay Tutulmalarının Gerçekleşme Sıklığı ile İlgili Görüşleri

IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Türkiye, 04 - 07 Mayıs 2012

Farklı Yaş Grubundaki Öğrencilerin En Parlak Yıldız Kavramı Hakkındaki Fikirlerinin Karşılaştırılması

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010

Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Evrenin Merkezi Kavramına İlişkin Görüşleri

XVII. Ulusal Astronomi Kongresi, Türkiye, 02 - 04 Eylül 2010

Ideas of Preschool Students on Some Astronomy Concepts

European Science Education Research Association, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009

İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Astronomi Kavramları Hakkındaki Fikirleri

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Ağustos 2008

İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmenlerine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Eğitimde Yeni Yönelimler Sempozyumu IV- “Yapılandırmacılık ve Öğretmen”, Türkiye, 17 Kasım 2007

6 Sınıf Madde ve Isı Ünitesinin Yapılandırmacı Öğrenme Kuramının Gerekleri Ölçüsünde Değerlendirilmesi

1. İlköğretim Kongresi, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2007

Kitap & Kitap Bölümleri 7

The Effect of STEM-Based Laboratory Applications on Science Teacher Candidates' Scientific Creativity, Scientific Process and 21st CENTURY Skills

Mesleki Kitap, Özgür Press, Ankara, 2025

APPLICABILITY OF OUT-OF-CLASSROOM EDUCATION IN GASTRONOMY EDUCATION IN TURKEY

Mesleki Kitap, Livre de Lyon, Lyon, 2024

A RESEARCH IN NON-FORMAL GASTRONOMY EDUCATION ON REMOVING MISCONCEPTIONS BY CONCEPT MAPPING METHOD

Mesleki Kitap, Livre de Lyon, Lyon, 2024

Fen Eğitiminde Dönüşüm: Teknoloji, Mantık ve Eğilimler - Uluslararası Değerlendirme Sınavları: PISA Örneği

Araştırma Kitabı, iksad publishing house, Ankara, 2024

Fen Eğitiminde Dönüşüm: Teknoloji, Mantık ve Eğilimler, İksad Yayınevi. - Fen Eğitiminde Yeni Nesil Sorular

Araştırma Kitabı, iksad publishing house, Ankara, 2024

Eğitim Bilimlerinde Modern Araştırma ve İncelemeler - Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mikroteknoloji ve Nanoteknoloji Farkındalıklarına Yönelik Nicel Bir Araştırma

Araştırma Kitabı, Livre de Lyon, Lyon, 2024

Eğitim Bilimlerinde Modern Araştırma ve İncelemeler-2024 - FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MİKROTEKNOLOJİ VE NANOTEKNOLOJİ FARKINDALIKLARINA YÖNELİK NİCEL BİR ARAŞTIRMA

Araştırma Kitabı, Lvre de Lyon, Lyon, 2024