TR
EN
image
123
Doç. Dr. AYSEL KOCAKÜLAH

Akademik İdari Deneyim

Akademik Ünvanlar

Doç. Dr.

2024 - Devam Ediyor
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi A.B.D.

Dr. Öğr. Üyesi

2018 - Devam Ediyor
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi A.B.D.

Dr. Öğr. Üyesi

2007 - Devam Ediyor
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Araştırma Görevlisi

1998 - 2007
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi A.B.D.

Verdiği Dersler

Bilimin Doğası ve Öğretimi (Bahar)
Lisans
Fen Bilimleri Eğitiminde Kavram Geliştirme ve Kavram Öğretimi (Güz)
Yüksek Lisans

Yönetilen Tezler

Üniversite öğrencilerinin bilimin doğası anlayışlarının belirlenmesi: Dört aşamalı test geliştirme çalışması
Öğrenci: Zeynep Varlık
Mühendislik tasarım temelli fen öğretiminin kaynaştırma ve diğer öğrencilerin akademik başarılarına ve bazı duyuşsal değişkenlerine etkisi
Öğrenci: Elif Erkin
Çoklu gösterimlerle desteklenmiş sorgulamaya dayalı öğretimin üniversite öğrencilerinin manyetizma kavramlarını anlamalarına ve bazı duyuşsal özelliklerine etkisi
Öğrenci: Nalan Uslu
Tasarım temelli fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin yaratıcılıklarına, günlük yaşam problemlerini çözme becerilerine ve kavramsal anlamalarına etkisi
Öğrenci: Mehmet Özkaya
Liseye Geçiş Sınavı (LGS) fen bilimleri dersi sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine ve okunabilirlik düzeylerine göre incelenmesi
Öğrenci: Emine Güneş
Ortaokul öğrencilerine oyunlarla bilimin doğası unsurlarının öğretimi
Öğrenci: Ezgi Erdin Dağdeviren
Fen bilimleri öğretmen adaylarının bilim tarihi ve bilim insanlarına ilişkin algı ve görüşlerinin belirlenmesi
Öğrenci: Zeynep Varlık
7. sınıf ışık ünitesi öğretiminde sıcak kavramsal değişimin bilimin doğası unsurlarının anlaşılmasına etkisinin incelenmesi
Öğrenci: Emre Savaş
Bütünleştirilmiş etkinliklerin okul öncesi öğrencilerinin gece gündüz oluşumu hakkındaki düşünce biçimlerine etkisinin belirlenmesi
Öğrenci: Betül Can
Bilimin doğası unsurlarının fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) yaklaşımı ile öğretimi
Öğrenci: Nisa Ülkü Şık
Bilimin doğasına ilişkin unsurların yaşam temelli yaklaşımla öğretilmesi
Öğrenci: Esra Karaman
Ortaokul öğrencilerinin kavramsal öğrenmede zihinsel durumlarının belirlenmesi: Ölçek geliştirme çalışması
Öğrenci: Nalan Uslu
Sekizinci sınıf öğrencilerinin bilimin doğasına yönelik anlayışlarının geliştirilmesinde kavram karikatürü kullanımı
Öğrenci: Saadet Çelik
Yaşam temelli ısı ve sıcaklık konusu öğretiminin sekizinci sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisi
Öğrenci: Hakan Can
İlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersi "ses" ünitesinin yaşam temelli yaklaşımla öğretimi
Öğrenci: Özge Kistak
Sekizinci sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerini ölçmeye yönelik bir test geliştirme çalışması
Öğrenci: Metin Şardağ
Akran öğretimi destekli bilimsel süreç becerileri laboratuvar yaklaşımının öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine etkisi
Öğrenci: Emre Savaş
Fen bilgisi öğretmeni adaylarının etkileşime dayalı anlam oluşturabilme düzeyleri
Öğrenci: İjlal Akman