TR
EN
image
47
Prof. Dr. FİLİZ TUBA DİKKARTIN ÖVEZ

Akademik İdari Deneyim

Akademik Ünvanlar

Prof. Dr.

2024 - Devam Ediyor
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi A.B.D.

Doç. Dr.

2019 - 2024
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi A.B.D.

Dr. Öğr. Üyesi

2014 - 2019
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi A.B.D.

Araştırma Görevlisi

2005 - 2014
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi A.B.D.

Akademi Dışı Deneyim

ÖĞRETMEN

2003 - 2005
MILLI EGITIM BAKANLIGI , Temel Eğitim

ÖĞRETMEN

2003 - 2005
MILLI EGITIM BAKANLIGI , Temel Eğitim

Verdiği Dersler

Uzmanlık Alan Dersi
Yüksek Lisans
IMN2104 / Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Lisans
IMN3102 / Geometri ve Ölçme Öğretimi
Lisans
IMN4103 / Mantıksal Akıl Yürütme
Lisans
Matematik Eğitiminde Öğrenme Stilleri, Stratejileri ve 4MAT Öğretim Modeli
Yüksek Lisans
ilköğretim Matematik Eğitiminde Hata ve Kavram Yanılgıları ve Öğretmenin Rolü
Yüksek Lisans
Matematik Eğitiminde Akademik Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi
Yüksek Lisans
Matematik Eğitiminde Akademik Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi
Doktora
Matematiksel Düşünmenin Gelişimi ve Soyutlama
Lisans
MEN4102 / Cebir Öğretimi
Lisans
MMB3101 / Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Lisans
OKUL DENEYİMİ
Lisans
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
Lisans
Genel Matematik I
Lisans
MTA2106 / Cebirsel Düşünmenin Gelişimi
Lisans
Analitik Geometri I
Lisans
SEÇMELİ II: İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİNDE EBA KULLANIMI
Lisans
MTA4107 / Seçmeli II: Matematikte Temel Kavramlar
Lisans
Matematik Eğitiminde TPACK Gelişimi
Yüksek Lisans
MTE5238 / Matematik Eğitiminde Uzaktan Eğitim: Kuram, Uygulama ve Ders Tasarımı
Doktora
MTG2101 / Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Lisans
MTG2204 / MATEMATİKTE KAVRAM YANILGILARI
Lisans
Topluma Hizmet Uygulamaları
Lisans
Matematik Eğitiminde Teknoloji Entegrasyonu
Lisans
Seçmeli II: İnternet Uygulamaları ve Web Tasarımı
Lisans

Yönetilen Tezler

Matematik Öğretmen Adaylarının Modelleme Süreçlerinin Matematiksel Çalışma Alanı Teorisi Çerçevesinde İncelenmesi
Öğrenci: Ozan Deniz Kıyıcı
ÖĞRETMEN ADAYLARININ DÖNÜŞÜM GEOMETRİSİNE YÖNELİK ALAN BİLGİLERİNİN İNCELENMESİ VE KAVRAMSAL TANIMLARININ VAN HİELE MODELİNE GÖRE ANALİZİ
Öğrenci: Zeynep Mecer
Matematik eğitiminde 2000-2024 yılları arasında diskalkuli üzerine yapılan çalışmaların sistematik bir incelemesi
Öğrenci: Sıdıka Örene
Matematik eğitiminde yapay zekâ araştırmaları: Sistematik bir inceleme
Öğrenci: Bedriye Duralar
Pandemi sürecinde ortaokul matematik öğretmenlerinin dijital okuryazarlık öz yeterlikleri, e-öğrenmeye hazırbulunuşlukları, teknoloji kabul düzeyleri ve uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi
Öğrenci: Sedat Demir
Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine adapte edilmiş hedefe dayalı senaryo yaklaşımını temele alan blok tabanlı kodlama etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına, geometri tutumlarına, Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine etkisi ve öğrenci görüşleri
Öğrenci: İrem Gizem Acar
7. sınıf öğrencilerinin örüntüleri genelleme süreçleri, tercih ettikleri stratejiler ve kavram yanılgılarının belirlenmesi ile kavram karikatürü destekli probleme dayalı öğrenme uygulamalarının yanılgıların giderilmesine etkisi
Öğrenci: İlayda İnce
5E-TYSM'nin ortaokul öğrencilerinin özerk öğrenmeleri, motivasyonları, başarıları ve kesir kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi
Öğrenci: Mihrap Baygeldi
Ortaokul matematik öğretmenlerinin rutin olmayan problemleri çözme konusundaki pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi
Öğrenci: Hasan Basri Uçar
8. sınıf öğrencilerinin eğim bilgisini oluşturma süreçlerinin incelenmesi
Öğrenci: Büşra Aydın Çınar
Ortaokul 6. sınıf hacim konusunun öğretiminde teknoloji entegrasyonuna yönelik bir öğretim tasarımının geliştirilmesi
Öğrenci: Büşra Bayezit
Planlama-uygulama-değerlendirme modeline göre geliştirilen öğretim uygulamalarının akademik başarıya etkisi: 6. sınıf matematik dersi örneği
Öğrenci: Ozan Deniz Kıyıcı
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının grafiklere ilişkin alan bilgilerinin antropolojik açıdan incelenmesi
Öğrenci: Nazlı Akar