SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
6
An Anthropological Analysis of the Knowledge on Graphics within Middle School Mathematics
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI, Sayı: 13, 2018 (SCI-Expanded)
The investigation of process of teaching function concept in an adidactic learning environment
Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 3, 2018 (SCI-Expanded)
The integration of the 4MAT teaching model with the interdisciplinary structure: A new model proposal and test
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Cilt: 14, Sayı: 5, 2018 (SCI-Expanded)
Modelling technological pedagogical content knowledge constructs of preservice elementary mathematics teachers İlköǧretim Matematik Öǧretmeni Adaylarinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Yapilarinin Modellenmesi
Egitim ve Bilim, Cilt: 38, Sayı: 170, 2013 (Scopus)
Problem solving and generalization through modeling: A study on elementary school students Modelleme yoluyla problem çözme ve genelleme: Ilkögretim ögrencileriyle bir çalisma
Egitim ve Bilim, Cilt: 34, Sayı: 151, 2009 (Scopus)
Problem Solving and Generalization Through Modeling: A study on Elementary School Students
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, Cilt: 34, Sayı: 151, 2009 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
26
Matematik öğretmen adaylarının matematiksel ispata yönelik görüşleri ve matematiksel muhakeme öz yeterlik inançları
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 27, Sayı: 2, 2025 (Hakemli Dergi)
EXAMINATION OF SEVEN GRADE STUDENTS’ PATTERN GENERALIZATION PROCESSES AND PREFE
International Journal of Education Technology and Scientific Researches, Cilt: 9, Sayı: 26, 2024 (Hakemli Dergi)
The Effect of 5E-FCM Practices on Achievement, Motivation, and Autonomous Learning and Students' Opinions
International Journal of Progressive Education, Cilt: 20, Sayı: 1, 2024 (Hakemli Dergi)
An examination of pre-service teachers’ Van Hiele levels of geometric thinking and proof perception types in terms of thinking processes
Educational Research and Reviews, Cilt: 19, Sayı: 1, 2024 (Hakemli Dergi)
An Application Based on the 5E Learning Cycle Model Supported by Concept Cartoon with Primary Pre-Service Teachers
Research on Education and Psychology, Cilt: 7, 2023 (Hakemli Dergi)
Pandemi Sürecinde Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dijital Okuryazarlık Öz Yeterlikleri, E-öğrenmeye Hazırbulunuşlukları, Teknoloji Kabul Düzeyleri ve Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, Cilt: 17, 2023 (Hakemli Dergi)
Pandemi Döneminde Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Sürecindeki Teknoloji Kullanımlarının İncelenmesi
Ege Egitim Dergisi, Cilt: 24, Sayı: 3, 2023 (Hakemli Dergi)
High school students’ level of mathematics anxiety and use of self-regulatory learning strategies
Acta Didactica Napocensia, Cilt: 16, Sayı: 1, 2023 (Hakemli Dergi)
The effect of block-based game development activities on the geometry achievement, computational thinking skills and opinions of seventh-grade students
Journal of Educational Technology and Online Learning, Cilt: 5, Sayı: 4, 2022 (Hakemli Dergi)
Trends in Postgraduate Thesis Studies Addressing Pedagogical Content Knowledge in Mathematics Education in Turkey: A Systematic Review
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, Cilt: 16, Sayı: 1, 2022 (Hakemli Dergi)
Examination of technology acceptance and TPACK competencies of mathematics teachers who are involved in distance education practices during the pandemic process
Journal of Educational Technology and Online Learning (JETOL), Cilt: 4, Sayı: 4, 2021 (Hakemli Dergi)
Pandemi Sürecinde Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Çevrimiçi Öğrenme Hazır Bulunuşluk ve E-öğrenme Ortamlarına Yönelik Motivasyon Düzeyleri
Journal of Turkish Studies, Sayı: 1, 2021 (Hakemli Dergi)
İlköğretimde Artırılmış Gerçeklik Destekli Disiplinler Arası Bir Öğretim Uygulaması
Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Cilt: 24, Sayı: 1, 2021 (Hakemli Dergi)
Social sciences teachers' opinions on usage of educational information network
Universal Journal of Educational Research, 2018 (Scopus)
6th Grade Students’ Views about Mathematical Teaching Based on Technology Integration
World Journal of Education, Cilt: 8, Sayı: 5, 2018 (Hakemli Dergi)
The Impact of Instructing Quadratic Functions With The Use of Geogebra Software on Students’ Achievement and Level of Reaching Acquisitions
International Education Studies (IES), Cilt: 11, Sayı: 7, 2018 (Hakemli Dergi)
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin cebir bilgileri ve cebirsel düşünme düzeylerinin problem kurma becerileri açısından incelenmesi
Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Cilt: 20, Sayı: 1, 2018 (Hakemli Dergi)
Anthropological analysis of content knowledge of pre-service elementary mathematics teachers on graphs
Educational Research and Reviews, Cilt: 13, Sayı: 18, 2018 (Hakemli Dergi)
An Investigation into Logical Thinking Skills and Proof Writing Levels of Prospective Mathematics Teachers
Journal of Education and Training Studies, Cilt: 5, Sayı: 2, 2017 (Hakemli Dergi)
An Investigation into Logical Thinking Skills and Proof Writing Levels of Prospective Mathematics Teachers
Redfame Publishing, Cilt: 5, Sayı: 2, 2017 (Hakemli Dergi)
The Effect of the Match between the Learning and Teaching Styles of Secondary School Mathematics Teachers on Students’ Achievement
Journal of Education and Practice, Cilt: 7, Sayı: 29, 2016 (Hakemli Dergi)
The Effect of the 4MAT Model on Student’s Algebra Achievements and Level of Reaching Attainments
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY MATHEMATICAL SCIENCES, Cilt: 7, Sayı: 45, 2012 (Hakemli Dergi)
An Examination on the Relation Between Mathematics Anxiety and Achievements of 5th, 6th, 7th and 8th Grade Students
International Mathematical Forum, Cilt: 7, Sayı: 60, 2012 (Hakemli Dergi)
7. Sınıf Matematik Öğretim Programının Değerlendirilmesi:Kazanımlara Ulaşılabilirlik ve Kazanım Örüntüleri Açısından
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik), Cilt: 12, Sayı: 23, 2012 (Hakemli Dergi)
Reaching of Attainment Levels of Algebra Learning Domain in Sixth Grade of Elementary Mathematics Education Program
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik), Cilt: 1, Sayı: 6, 2012 (Hakemli Dergi)
The Effects Of The 4MAT Education Model On The Student Achievements and Learning Style
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), Cilt: 3, Sayı: 2, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
22
Investigation of Pre-Service Primary School Teachers' Pedagogical Content Knowledge on Number Sense
International Necatibey Education and Social Sciences Research Congress, Türkiye - Balıkesir, 26 Eylül 2023
Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin Teog/lys Sınav Soruları Ile Programdaki Kazanımların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirmelerinin İncelenmesi
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education (TÜRKBİLMAT-4), Türkiye - İzmir, 26 - 28 Eylül 2019
The investigation of teacher candidates' levels of geometric thinking and opinions towards proof: Reflection in teacher education
International Symposium on New Issues in Teacher Education (ISNITE 2019), Malta, 16 - 18 Eylül 2019
Matematik Öğretmen Adaylarının Eğitim TeknolojisiStandartları Özyeterlik Düzeyleri Belirlenmesi
1nd International STEM Education Conference, Türkiye - İstanbul, 13 - 14 Haziran 2019
İ̇lköğreti̇m Matemati̇k Öğretmen Adaylarının Van Hiele Geometri̇k Düşünme Düzeyleri̇ne Göre İ̇̇spat Algı Ti̇pleri̇nin ve Düşünme Süreçleri̇nin i̇ncelenmesi̇
ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ (UNESAK 2018), Türkiye - Balıkesir, 26 - 28 Ekim 2018
ÖĞRETMENLERİN BİT’İ EĞİTSEL KULLANIM DÜZEYLERİ VE ENTEGRASYON YAKLAŞIMLARININ İNCELENMESİ
ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Türkiye - Balıkesir, 26 - 28 Ekim 2018
ANTHROPOLOGICAL ANALYSIS OF GRAPHIC CONTENT KNOWLEDGE PRE-SERVICE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHERS
International Conference on New Horizons (INTE 2017), Almanya - Berlin, 17 - 19 Temmuz 2017
Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçlarının Öğretimde Kullanılmasına İlişkin Görüşleri
16 th International Primary Teacher Education Symposium USOS May 2017, Kıbrıs, 08 - 11 Mayıs 2017
EXAMINATION OF VIEWS OF PROSPECTIVE HIGH SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS ON PROOF
3rd International Symposium, “New Issues on Teacher Education” (ISNITE 2015), Yunanistan, 11 - 13 Eylül 2015
The Investigation of Prospective Mathematics Teachers' Proof Writing Skills and Proof Self-efficacy
5th World Conference on Educational Sciences (WCES 2013), İtalya, 06 Şubat 2013
A Research on Proof Perceptions and Attitudes Towards Proof and Proving: Some Implications for Elementary Mathematics Prospective Teachers
4th WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES (WCES-2012), İspanya, 02 - 05 Şubat 2012
Evaluation of 12th grade of secondary mathematics curriculum: algebra learning domain
WCES, İtalya - ROMA, 01 Ocak 2012
The effectiveness of 4mat teaching model in overcoming learning difficulties in the perimeter and area of circle and perpendicular cylinder among the seventh year students
4. DÜNYA EĞİTİM BİLİMLERİ KONFERANSI (WCES-2012), İspanya - BARSELONA, 01 Ocak 2012
An Investigation of Prospective Teachers' Reflective Thinking Tendency
3. EĞİTİMDE YENİ UFUKLAR ULUSLARARASI KONFERANSI - INTE 2012, Malta - MALTA, 01 Ocak 2012
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
IETC 2010 INTERNATIONAL EDUCATIONAL TECHNOLOGY CONFERENCE, Türkiye - Eskişehir, 26 - 28 Eylül 2010
Aday Sınıf Öğretmenlerinin Geometri Öğretimine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
10th International Educational Technology Conference, Türkiye - İstanbul, 26 - 28 Nisan 2010
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Öğrenme Stillerine Uygun Öğretim Yapma Düzeyleri Arasındaki İlişki
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye - İzmir, 01 - 03 Eylül 2009
Graphmatica Programı Ile Belirli Integralin Ögretimi
8. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Egitimi Kongresi, Türkiye - Bolu, 27 - 29 Ağustos 2008
Ilkögretim 6 7 8 Sınıf Ögrencilerinin Cebirsel Düsünme Düzeyleri Üzerine Bir Çalısma
1. Ulusal Ilkögretim Kongresi, Türkiye - Ankara, 15 - 17 Kasım 2007
GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDE 4MAT ÖĞRETİM MODELİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISI VE TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ
XVI. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi, Türkiye - Tokat, 05 Eylül 2007
İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik proje hazırlama etkinliklerinin değerlendirilmesi
XVI. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi, Türkiye - Tokat, 05 - 07 Eylül 2007
ORTAÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLERİ MATERYAL SEÇİMLERİ VE BUNLARI ETKİLİ KULLANIM DÜZEYLERİ
EĞİTİMDE ÇAĞDAŞ YÖNELİMLER III YAPILANDIRMACILIK VE EĞİTİME YANSIMALARI SEMPOZYUMU, Türkiye - İzmir, 26 - 28 Nisan 2006